Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.

Poslední články

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 1

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 48
· Nejnovější člen: Mundy

Hiearchie článků

Francie 2012 - 1/2

Už jsem v těchto končinách kdysi byl a lákalo mě podívat se tam znovu. Za pomocí různých turistických průvodců se mi podařilo vytvořit docela obsáhlý itinerář. Neměla to být odpočinková dovolená, ale ani nebylo záměrem za každou cenu projet a vidět úplně „všechno“. Pro tuto akci se mně podařilo najít čtyři spojence. Vyrazili jsme tedy já z Břeclavi na XJ 600, Bolek s manželkou Blankou z Kadaně na Banditovi 1250 a Jiřík od Benešova na Fazerovi 1000.


fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d0.jpg


31.5. Břeclav - Kadaň (345 km)

Kolem poledne jsem se rozjel do Kadaně a cestou si patřičně vychutnal jízdu po dálnicích D2/D1. Nic neprasklo, žádné spoje, ani zavazadla se neuvolnila. Další dojmy snad netřeba popisovat.
V Kadani mi Bolek ukázal město a pak jsme ještě u piva probrali detaily dovolené.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0789.jpg



1.6. Kadaň - Besancon (840 km)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d1.jpg


Ráno jsme se setkali s Jiříkem na dálniční benzínce, nedaleko Rozvadova a kolem deváté hodiny společně vyrazili směr západ. Počasí moc nepřálo, lokální přeháňky doprovázel silný vítr. Ale na druhou stranu, mohlo to být i horší.
Cesta Německem docela rychle utekla, kolem šestnácté hodiny nás už vítala prosluněná Francie. Do předem vytipovaného kempu zbývalo od hranice asi 150 km. To už se jelo vesměs okreskami mezi vesnicemi, s pohlednou krajinou okolo.

Kemp L'Esplanade (GPS 47°21'31.550"N 6°4'42.965"E, www.lesplanade.nl )
u vesnice Cromary byl výbornou volbou. Útulný kempík poskytoval velmi příjemné zázemí.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/dsc01282.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0796.jpg




2.6. Besancon - Tarascon (500 km)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d2.jpg


Přesun na jih jsem naplánoval částečně po okreskách, ale z větší části po dálnici. V tropickém vedru, které panovalo, nebylo cestování příliš záživné. Francouzi neumějí efektivně využívat třech jízdních pruhů, neustále se cpou do těch dvou ke středu, přitom pravý téměř nevyužívají. Díky tomu se na dálnici často vytvářely krátkodobé kolony a vznikaly nebezpečné situace.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0805.jpg
Pauza na dálničním odpočívadle


U města Orange konečně sjezd z dálnice a dál už se pokračovalo jen okreskami, až do cíle, města Tarascon. Kemp Tartarin (GPS 43°48'28.490"N 4°39'18.427"E, www.campingtartar... ) jsem už znal z minulosti. Leží na levém břehu u řeky Rhôny, vedle něj stojí obrovský hrad z 15. stol. „Château du Roi René“. Kemp byl téměř prázdný, my tak měli dostatek soukromí.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/chateau1.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/chateau2.jpg
Château du Roi René

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0810.jpg
Výletní loď na Rhôně

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/dsc01286.jpg
Piknik v kempu :-)




3.6. Tarascon – Avignon – Saint-Rémy-de-Provence - Pont Flavien – Martigues – Arles – Tarascon (256 km)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d3.jpg


Konečně mohly jít boční kufry z motorek dolů a my vyjeli jen nalehko. Tento den byla v plánu celodenní, přes 200 km dlouhá vyjížďka. To může vypadat jako skromný plán, ale vyjížďka obsahovala mnoho cílů, zejména historických památek. Aby se to dalo rozumně zvládnout, mnohé z nich jsme omrknuli jen z motorky.
Z kempu se táhla silnice do Avignonu okolo řeky Rhôny. Za zhlédnutí stojí zdejší zdymadla, která hojně využívají velké nákladní, ale i výletní lodě. Neméně zajímavou památkou je Fort Saint-André, což je pevnost obehnaná hradbami, rozléhající se nad Avignonem. Měla být vybudována ve 14. stol., aby demonstrovala moc francouzského krále oproti moci papežské.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0812.jpg
Fort Saint-André


Avignon, město vybudované Římany, byl ve 14. stol. sídlem papežů, nucených opustit Řím. Nejhonosnější stavbou je samotný papežský palác „Palais Des Papes“. Kousek nad ním se tyčí katedrála „Cathédrale Notre-Dame Des Doms“

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0813.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0820.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0823.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0828.jpg
Palais Des Papes

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0826.jpg
Cathédrale Notre-Dame Des Doms


Celé město je protkáno malebnými, starobylými uličkami. Neminuli jsme ani krásné náměstí „Place de l´Horloge“, kterému vévodí městská radnice s věží „Hotel de Ville“. Přes řeku mají v Avignonu postavený most ze 12. stol. „Pont Saint-Bénezet“. Vlastně už nevede přes celou řeku, protože jej postupně poškozovaly povodně a poslední kapkou byla ta v 17. stol. Slouží už jen jako turistická atrakce.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0816.jpg
Hotel de Ville

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0843.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0842.jpg
Pont Saint-Bénezet


Pokračovali jsme jižním směrem a zanedlouho dorazili do města Saint-Rémy-de-Provence. Prošli starobylé uličky, také nám to nedalo nenavštívit zdejší „vetešnický trh“.
Kousek za městem, podél silnice, nelze přehlédnout antické památky. Jsou to kenotaf a vítězný oblouk. Stojí tak osamoceně, jako by tam ani nepatřily. Ale není tomu tak, v minulosti za nimi stálo římské město Glanum, ze kterého už bohužel zbyly jen trosky.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0853.jpg
Saint-Rémy-de-Provence

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0861.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0862.jpg


Odtud jsme pak po delší jízdě dorazili k lagunovému jezeru „Étang de Berre“. Je tak obrovské, až nám nakrátko připadlo, že je to Středozemní moře. Ale místy odporný, hnilobný zápach a bahnitá voda nás z této iluze rychle probraly.
Nedaleko jeho severní zátoky, přes říčku Touloubre, vede románský most se dvěma oblouky. Teď už tam stojí opuštěný, není k němu žádná cesta.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0874.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0871.jpg
Na břehu Étang de Berre

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0864.jpg


Někde tady Jiřík u svého Fazera začal pozorovat technické problémy. Kapalina z chladiče mu přepadem odcházela do expanzní nádobky. Přitom nebylo tak horko, aby to nezvládalo normálně chladit…
Pak jsme pokračovali do Martigues, kde nás zajímal zejména přístav. V tomto městě je vybudovaný kanál, který spojuje Étang de Berre se Středozemním mořem.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0875.jpg
Martigues


Už bylo docela pozdě, pomalu nás začala přepadávat únava. Ještě jsem měl v plánu prohlídku města Arles. Už jsme nezastavovali a jen si to tam prohlédli za jízdy. Jen dodám, že tam jsou k vidění např. římské divadlo z 1. stol. př. n. l., oválná aréna, či Constantinovi lázně…

Po návratu do kempu se Jiřík začal vrtat v motorce a pokoušel se najít příčinu problémů. Konzultoval to i s mechanikem po telefonu, ten vyslovil podezření na nefunkční termostat, prasklé těsnění pod hlavou, nebo i prasklou hlavu. Termostat po ohřátí v horké vodě fungoval bezchybně. Tak to smontoval, že motorku zítra zkusí projet, zda se náhodou nestane zázrak. Moc v to ale nevěřil a začal se připravovat na ty nejčernější scénáře.


4.6. Tarascon - Pont du Gard - Uzès – Nîmes - Le Grau-du-Roi - Aigues Mortes – Saintes-Maries-de-la-Mer – Tarascon (241 km)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d4.jpg


Opět nás čekala vyjížďka podobné délky jako předchozí den. Nedaleko od Tarasconu stojí akvadukt „Pont du Gard“ ( www.pontdugard.fr ), první z našich zastávek. Na zdejším parkovišti začal opět Fazer „chrlit“ horkou vodu. Jiřík nebyl moc nakloněn možnosti servisní opravy někde tady. Pevně věřil tomu (my taky), že je to prasklá hlava či těsnění a předpokládal, že taková oprava by mohla být v servisu na delší dobu, nehledě na jazykovou bariéru a případně další možné komplikace… Vrátil se zpět do kempu, kde si začal telefonicky organizovat odvoz do ČR.

My pokračovali prohlídkou akvaduktu. Pochází z dob starověkého Říma a měl přivádět vodu do města Nîmes. Je 275 m dlouhý, 49 m vysoký. Údajně se používal až do 9. stol., následně v 17. stol. na nejnižší řadě dostavili cestu, aby ho šlo využívat i jako most.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0877.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0879.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0892.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0900.jpg


Voda k akvaduktu proudila z pramenů u města Uzès, které se stalo naším dalším cílem. Tam nelze přehlédnout katedrálu „Cathédrale Saint-Théodorit“ a středověkou věž „La Tour Fenestrelle“. Katedrála není původní, ta byla ve 12. stol. zničena. Při šmejdění úzkými uličkami, jsme si také nemohli nevšimnout vévodského paláce „Château Ducal“.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0906.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0907.jpg
La Tour Fenestrelle

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0913.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0910.jpg
Château Ducal


Po poledni nás přivítalo sluncem rozpálené město Nîmes, jež bylo v dobách římských jednou z nejdůležitějších křižovatek. Prohlídku jsme započali v amfiteátru „Arènes de Nîmes“, který pochází z 1. stol. př. n. l. a je nejzachovalejší stavbou tohoto typu na světě. Dříve v něm zápasili gladiátoři, nyní se používá pro býčí zápasy, divadelní představení či koncerty.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0918.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0920.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/dsc01324.jpg
Arènes de Nîmes


Několik minut chůze od amfiteátru, takřka uprostřed města je chrám „Maison Carrée“. Opět to má být nejzachovalejší římská stavba svého druhu. Uvnitř je muzeum.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0925.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0922.jpg
Maison Carrée


Žár slunce byl ubíjející, tak už se nám nechtělo šlapat k nejvyššímu místu města, kde stojí věž „Tour Magne“, či dalším vytipovaným památkám.
Po náročném vymotání se z města, jsme nabrali jižní kurz a vyrazili k pobřeží Středozemního moře. Pláž ve městě La Grande-Motte působila sympaticky. Okolí nás už tolik nenadchlo, všude hustá zástavba hotelů či vilek pro turisty. Sem bych se na dovolenou u moře určitě nevydal.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0929.jpg


Přístav „Port Camargue“, což má být největší výletní přístav v Evropě, nabízel již o něco pohlednější panoramata.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0932.jpg


Chtěli jsme se z blízka pokochat zajímavým, v půdorysu rozvětveným přístavištěm, které je patrné při pohledu na detail mapy. Bohužel tam nešlo najít vhodné místo, odkud by se nabízel pěkný výhled na celý přístav. Všude okolo stály domy, jejichž majitelé byli evidentně velmi zámožní. Na mola se dalo dostat jen z těch baráků, každý tam měl jako své soukromé „parkoviště“ pro kocábku.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/mpristavu.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0939.jpg


V nedalekém městě Aigues-Mortes, opět jakoby návrat do středověku. Město na mokřinách nechal vystavět Ludvík IX., jako přístav pro flotilu, mířící na křížové výpravy. Centrum je obehnáno masivními hradbami, jejichž obvod je něco přes 1600m. Město je také známé produkcí soli, která se vyrábí odpařováním „Salins du Midi“. Na trhu je tato sůl pod značkou „La Baleine“.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0942.jpg
Středověké hradby


Zvláštní krajinou jsme projížděli při cestě do města Saintes-Maries-de-la-Mer. V této oblasti se rozléhá národní park Camarque ( www.camargue.fr ). Plochá krajina plná lagun, solných stepí a do toho bílí koně, kteří tam pobíhali. Připadal jsem si jako v jiném světě. Samotné Saintes-Maries-de-la-Mer nás nijak zvlášť nenadchlo.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0945.jpg
Pláž u Saintes-Maries-de-la-Mer


Tento bod byl posledním plánovaným, už jen zbývalo dojet do nedalekého kempu. Tam už čekal Jiřík, obohacen pěší prohlídkou Tarasconu. Odvoz měl domluvený, dodávka byla již na cestě a měla dorazit následující den, někdy kolem poledne.



5.6. Tarascon - Cassis (152 km)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d5.jpg


Ráno jsme sbalili stany, rozloučili se s Jiříkem a vyrazili západním směrem k pobřeží. Cesta nic moc. Foukal silný vítr, města byla zacpaná kolonami aut.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0947.jpg
Poslední okamžiky s Jiříkem


Nejhorší situace byla v Marseille, tak hustou dopravu jsem snad nezažil ani v Paříži. Navíc, díky ztrátě GPS signálu, po výjezdu z tunelu nastal zmatek. Na správnou trasu nás to navedlo oklikou, kolem přístavu. To nakonec přišlo vhod, protože se nám nabídla možnost vidět místo, odkud vyplouvají lodě na pevnost IF, která měla být na programu příštího dne.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0950.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0952.jpg
Začátek Marseille


Za Marseille to vypadalo zajímavěji. Kopce, klikatá silnice, která místy lemovala pobřeží. Nabízel se perfektní výhled na moře. Předpokládal jsem, že vyhledáme někde mezi Marseille - Saint Tropez kemp, který bude od pláže rozumně dostupný pěšky.
Vyšlo to na první pokus. Kemp Les Cigales (GPS 43°13'26.818"N 5°32'29.843"E, www.campingcassis... ) působil velmi sympaticky.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0962.jpg


Kemp je přímo ve městečku Cassis. To se rozléhá v údolí a je obehnáno nádherným horským masivem Les Calanques. Může se pyšnit i nejvyšším útesem Středozemního moře Cap Canaille, který dosahuje výšky téměř 400m. V okolí je neobvykle členité pobřeží, plné úzkých zátok či fjordů. Zdejší oblast je také známá produkcí vína, které se prodává pod značkou Cassis.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0972.jpg
Já a v pozadí Cap Canaille

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0974.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/cassis.jpg


Po ubytování jsme se ulicemi městečka vydali k moři, vzdáleného asi 15 min. chůze. Cestou nás zastavil místní četník a vytknul nám, že na sobě nemáme trička...
U přístavu mají menší kamenitou pláž. Lidí se tam smažilo dost, ale ve vodě skoro nikdo. Nejspíš pro ně byla voda příliš studená. Já s tím neměl problém, výzvě moře jsem neodolal. Bolek s Blankou se po prvním smočení tlapek šprajcnuli, dál to prostě nešlo. Ale po nějaké době nakonec Bolek zatnul zuby, vrhl se do vody a symbolicky doplaval k první bóji.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0964.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/dsc01355.jpg
Já si koupání užíval


Slunce pořádně zatápělo a za dobu nás pěkně spálilo. Na výlet do města jsme se vydali až k večeru. Procházka přístavem byla příjemným zakončením dne. Kolem je vybudováno hodně restaurací, většina zela prázdnotou. Zřejmě ještě nevyzrála ta správná sezóna.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0976.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0978.jpg




6.6. Cassis – Marseille - pevnost If - Frioulské ostrovy - Cassis (46 km)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d6.jpg


Kemp byl sice útulný, ale v noci jsme si příliš klidu neužili. Do pozdních nočních hodin hrála u místního baru parta domorodců petang a hlasivky při tom rozhodně nešetřili.
K přístavu v Marseillle to bylo z kempu nedaleko, ale díky zacpaným ulicím jízda zabrala přes hodinu. Bolek si vzal jeden boční kufr na odložení motohader, proto nešlo kopírovat styl jízdy domorodých skútristů, abychom urychlili přesun. Oni tam jezdí zleva, zprava, v protisměru, prostě využijí každou volnou skulinku. Občas urazí nějaké to zrcátko. Ale Francouzi jsou na silnicích velmi slušní a tolerantní, takže tento chaos funguje bez vážných kolizí.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0987.jpg
Přístav v Marseiile


Motorky jsme zaparkovali v ulici vedle přístavu. Lístky na výletní loď se prodávají v kanceláři, která sídlí u mola (GPS 43°17'39.328"N 5°22'26.060"E). Jízdy jsou dané pevným jízdním řádem a v nabídce je možnost koupit plavbu jen na pevnost If „Château d'If“, nebo i kombinovanou, která zahrnuje Frioulské ostrovy „Îles du Frioul“. Všechny potřebné informace jsou na webu plavební společnosti ( www.frioul-if-exp... ).

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0980.jpg
Kancelář plavební společnosti


Cesta lodí na pevnost trvá kolem 20 min. a během plavby se nabízí jedinečný výhled na město s okolím.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0991.jpg
Fort Saint-Jean

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_0994.jpg
Cathedrale de la Major

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1103.jpg
Basilique Notre-Dame de la Garde

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1062.jpg
Château d'If


Přístup na ostrov je zdarma. Za vstup na hradby, nádvoří a do interiérů požadovali 3€/os. Samozřejmostí byl tištěný průvodce v češtině.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1011.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1021.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1018.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1025.jpg


Prohlídku je možno absolvovat individuálně, bez průvodce, pobyt není nijak časově ohraničen. Ani lístek na loď není vázán na konkrétní spoj. Lodě jezdí v půlhodinových intervalech.
Kromě pevnosti stojí za to projít okolo hradeb, odkud se dobře pozorují Marseille a okolní ostrovy.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1026.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1028.jpg
Nejnavštěvovanější cela…

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1029.jpg
... Edmond Dantès ani Abbé Faria už tam nebyli :-)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1046.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1048.jpg


Zhruba hodinka na prošmejdění celého ostrůvku stačila a po příjezdu lodi jsme pokračovali na Frijoulské ostrovy. To trvalo kolem 10 min.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1066.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1072.jpg


Docela velká skupina našich spolucestujících z lodě tam jela za pěkným koupáním. Ostrovy vesměs tvoří skály, vyžití zde najdou i příznivci pěší turistiky. Prolezení celého souostroví odhaduji minimálně na půl dne.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1080.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1084.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1085.jpg


Nám bohatě stačilo projít jen menší okruh. Není zde pusto, ve zdejší rybářské vesničce u přístavu funguje několik restaurací. Nabídce jedné z nich se nedalo odolat, protože jako denní menu zrovna nabízeli velký talíř mořských plodů a ryb, to přitom za cenu, za kterou bychom v Cassis dostali tu nejobyčejnější pizzu.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1091.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/dsc01399.jpg

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/dsc01402.jpg


Něž nám připravili hlavní chod, dostali jsme pečivo s dvěma druhy chutných pomazánek a džbán chladné vody. Potom přinesli obrovskou místu, kde byly krevety, chobotnice, mušle, kalamáry, sardinky, brambory… jen se po tom zaprášilo. Ještě to chtělo nakonec zalít zlatavým mokem a nemělo by to chybu. Po tak bohaté hostině se už nikomu chodit po ostrovech nechtělo, nejbližší spoj nás odvezl do Marseille.

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/img_1100.jpg


Tam opět nekonečné kolony aut, pohybujících se šnečím tempem. Tohle nás odradilo od dalšího průzkumu města a zdejších památek. Cestou městem jsme se při proplétání kolon navzájem ztratili. Naštěstí oba vybaveni GPSkama, tak si každý jel do kempu už po svém. Já si po cestě koupil velké balení piv, v kempu to pak jen zasyčelo. Byly to ty jejich piďi lahvičky 0.25l, takové jednohubky.



7.6. Cassis – Massif des Maures – Saint Tropez - Cassis (297 km)

fortunariders.cz/images/photoalbum/album_27/d7.jpg


Ráno jsme si trochu přivstali, abychom mohli vyrazit dřív a vyhnout se tak kolonám u velkých měst. Zpočátku to pěkně odsýpalo, ale s blížícím se Toulonem začala doprava houstnout. Vysvobození nastalo po sjetí na silnici D41, ve směru na Collobrières. Úzká horská silnička plná zatáček, prakticky žádná auta. Vede pohořím Maures „Massif des Maures“, přes průsmyk „Col de Babaou“ (414m). Více jak 60 km dlouhý hřeben se táhne mezi městy Hyères a Fréjus..... POKRAČOVÁNÍ --->

Komentáře

Maria #1 Maria
dne July 06 2013 07:49:10
Det e4r onekligen en ve4ldigt snygg stol! Men det e4r inte annat e4n att det ske4r sig lite i hje4rtat ne4r jag ser den. Jag slkule onekligen vilja ha en fusk-variant utan riktiga bf6cker dock, fast jag antar att sje4lva e5tervinningsperspektivet ge5r e5t skogen de5
Luana #2 Luana
dne July 10 2013 21:45:12
Hei:-) Da fikk jeg endelig tatt en titt pe5 blogegn din. Ser at du er en racer pe5 e5 strikke nydelige ting! Det skrivebordet ble jo kjempefint....ja, jeg har ogse5 fe5tt i "oppdrag" e5 se etter en stol;-) Den dukker nok opp en dag. Hilsen Anne Lise http://cwpaecat.com jkwpnsqep [link=http://llpdqjzslnv.com]llpdqjzslnv[/link]
Janess #3 Janess
dne August 27 2013 11:32:22
Dany #4 Dany
dne September 07 2013 00:00:26
Ratdivaindicyur #5 Ratdivaindicyur
dne September 09 2013 16:42:35
Boss #6 Boss
dne September 14 2013 11:53:41
tabsacachal #7 tabsacachal
dne September 16 2013 14:56:51
Brendy #8 Brendy
dne September 19 2013 11:22:42
dyerrapopjp #9 dyerrapopjp
dne September 22 2013 13:13:17
Cornelia #10 Cornelia
dne September 22 2013 13:34:19

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlaště senebo se registrujte pro možnost hodnocení.

Zatím nikdo nehodnotil.
Vygenerované za: 0.13 sekund
3,068,700 návštěv